اخبار, گیاهان دارویی

تولید صنعتی پانسمان شبیه پوست انسان با فرآورده‌های طبیعی و گیاهی

از محصولاتی که در چهارمین چهارمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی ارائه شد، پانسمانی شبیه پوست بدن انسان است که توسط یک شرکت دانش‌بنیان با هدف ایجاد نوآوری در سلامت و با اتکا بر دانش محققان و طی ۴ سال پژوهش و تحقیق با دستیابی به تکنولوژی پیشرفته ای طراحی شده است. پانسمان پیشرفته ترمیم زخم از فرآورده‌های طبیعی تهیه‌ شده است و موجب سرعت در روند بهبود زخم‌های حاد و مزمن می‌شود. این پانسمان هیدروژل حاوی کلاژن در ابتدا خشک است و وقتی مرطوب می‌شود روی سطح زخم قرار می‌گیرد و مایعات بیولوژیک را در سطح زخم تعدیل می‌کند.

فرمولاسیون این پانسمان مزایایی فراتر از یک پانسمان هیدروژل معمولی فراهم می آورد که این امر  باعث می‌شود مدت زمان بهبود زخم به مراتب کاهش پیدا کند، همچنین درمان زخم های حاد و مزمن که موجب قطع عضو یا مرگ می شوند، با این پانسمان امکان درمان را دارند.

قطع عضو به دلیل عدم بهبود زخم های ناشی از دیابت مسئله ای رایج و بسیار تاثر برانگیز بوده که در زندگی بیمار اثرات منفی زیادی دارد و تولید این پانسمان قدمی در راه بهبودی این بیماران است. این محصول تا به امروز مانع از قطع عضو بسیاری از بیماران دیابتی شده است، همچنین زخم بسترهایی که بسیار حاد بودند و برای سالیان طولانی با هیچ روش درمانی درمان نشده بودند را درمان کرده است.

فناوری بایوتکنولوژی و نانوتکنولوژی برای ساخت پانسمان طبادرم استفاده شده است. این پانسمان با ساختار متخلخل از لحاظ خواص فیزیکی و مکانیکی، بسیار شبیه ساختار پوست انسان است و وقتی روی زخم قرار می گیرد به دلیل شباهت در ساختار بافت هدف برای ترمیم، فرآیند درمان زخم به مراتب با راندمان بالاتری انجام می شود.

محققان پس از بررسی تعداد زیادی از گزینه ها و انجام آزمایشات مختلف، پانسمانی بر پایه پلیمرهای زیست سازگار تولید کرده اند که سازگاری زیادی با بدن انسان دارد و این امر از بروز حساسیت و واکنش های پوستی ممانعت می کند.این محصول اکنون صنعتی شده است.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *