اخبار, گیاهان دارویی

افزایش تعاملات جهاددانشگاهی و وزارت جهادکشاورزی در حوزه گیاهان دارویی

نشست مجموعه های فعال در حوزه گیاهان دارویی جهاددانشگاهی و دفتر ملی گیاهان دارویی وزارت جهادکشاورزی به منظور افزایش همکاری ها بین دو طرف برگزار شد.

در این نشست با حضور دکتر پورعابدی، معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی، دکتر یزدانی، مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی، روسای سازمان های فعال در حوزه گیاهان دارویی جهاددانشگاهی و دکتر زینلی، مجری طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی، در محل دفتر مرکزی جهاددانشگاهی برگزار شد.

در این نشست، توانمندی ها و دستاوردهای بالقوه و بالفعل گیاهان دارویی در مجموعه ی جهاددانشگاهی کشور معرفی شد و دکتر پورعابدی با اشاره به ظرفیت های مناسب جهاددانشگاهی در حوزه ی گیاهان دارویی، اعطای ماموریت های ویژه و مشخص به این نهاد را خواستار شد.

در ادامه دکتر زینلی، ضمن اعلام حمایت از فعالیت های جهاددانشگاهی در حوزه ی گیاهان دارویی، اظهار کرد: این حمایت ها در زمینه ی تولید نشاء گواهی شده، خرید ژرم پلاسم های مورد نیاز از جمله رازک و ایجاد سامانه ی مدیریت زنجیره ی ارزش گیاهان دارویی از واحدهای استانی و نیز تخصیص اعتبارات مادی و معنوی در قالب یارانه ی تولید نشاء و تسهیلات ارزان قیمت، صورت می پذیرد.

بنا بر اعلام روابط عمومی جهاددانشگاهی، وی با اشاره به حمایت از فرآوری تولیدشده از گیاهان عناب و زرشک بیان کرد: درخواست های جهاددانشگاهی را به وزیر جهادکشاورزی انعکاس می دهیم و نشست های بعدی را برای پیگیری موضوعات مطرح شده تا به دست آوردن نتیجه، دنبال می کنیم.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *